جاوا اسکریپت در مرورگر شما غیرفعال است یا پشتیبانی نمی شود.

انواع قهوه اسپرسو خارجی

  • تاریخ نشر : بهمن 3, 1402
  • نویسنده : شعبه آنلاین مارکتو

انواع قهوه اسپرسو خارجی

همه ما تا به حال حداقل یا یک بار قهوه اسپرسو را خورده یا اسم آن را شنیده ایم. قهوه اسپرسو یک نوشیدنی محبوب در سطح جهان است، که توسط برندهای مختلفی تولید می شود. اسپرسو در اصل یک نوع روش دم آوری قهوه است که با دستگاه های مشخصی آماده می شود. از طرفی قهوه اسپرسو به دلیل این که پایه سایر قهوه ها هم هست، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یعنی برای تهیه قهوه هایی از قبیل کاپوچینو، لاته، ماکیاتو و… حتما اسپرسو باید وجود داشته باشد. ولی یک نکته ای که برای تهیه اسپرسو باکیفیت بسیار تاثیرگذار است، شناخت انواع قهوه اسپرسو خارجی و معروف ترین قهوه اسپرسو است. اما چرا شناخت انواع قهوه اسپرسو خارجی انقدر مهم است؟ همراه سوپر مارکت آنلاین مارکتو، فروشگاه مواد غذایی خارجی پرفروش باشید تا به پاسخ این سوال آشنا شوید.

  قهوه اسپرسو چیست؟

همان طور که در مقدمه اشاره کردیم، اسپرسو یک نوشیدنی پرطرفدار در سطح بین المللی است که با توجه به نوع خاص دم آوری، طعم متفاوت تری نسبت به دیگر قهوه ها دارد. از مهم ترین ویژگی های قهوه اسپرسو وجود یک لایه کف غلیظ برروی اسپرسو است که به نام کرما شهرت دارد. جالب است بدانید که این کف غلیظ یا کرما بر روی سایر قهوه ها مشاهده نمی شود.

 حال می خواهیم برای بررسی و تعریف بیشتر قهوه اسپرسو به اوایل قرن 20 بازگردیم، زمانی که لوییجی بترزا ایتالیایی در سال 1903 با ایده وارد کردن فشار به روند دم کردن قهوه به منظور کاهش زمان دم آوری، قهوه اسپرسو را خلق کرد. پس در واقع قهوه Espresso گونه ای از قهوه غلیظ ایتالیایی است که توسط دستگاه اسپرسو ساز عصاره گیری می شود.

دستگاه اسپرسو ساز چیست؟

جالب است بدانید که اسپرسو در ایتالیا به معنای سریع است. در واقع در این قهوه با کاهش زمان فرآیند دم کشیدن قهوه، یک قهوه غلیظ و بی نظیر آماده سرو است. برای کم کردن مدت زمان پروسه دم کشیدن قهوه، دستگاهی توسط بترزا ساخته شد به نام دستگاه قهوه اسپرسو. دستگاه اسپرسو ساز، با کمک و بهره گیری از فشار بخار و گذراندن آب جوش از پودر قهوه فشرده شده در سبد و یک فیلتر، قهوه اسپرسو را تولید می کند.

از طرفی به دلیل این فشرده سازی در دستگاه اسپرسو ساز، میزان کافئینی که در اسپرسو وجود دارد بسیار زیاد است، پس لازم است تا در فنجان های کوچک سرو شود. در حقیقت یک اسپرسو معمولی با حجم 60 میلی لیتر حدود 80 تا 150 میلی گرم کافئین دارد. در مقابل یک قهوه معمولی اگر حجمی معادل 240 میلی لیتر داشته باشد، کافئین آن از 95 تا 200 میلی گرم است.

انواع قهوه اسپرسو خارجی

اگر یادتان باشد در مقدمه یک سوال با عنوان چرا شناخت انواع قهوه اسپرسو خارجی مهم است؟ مطرح کردیم. در این بخش می خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم. از آن جایی که اسپرسو در دنیا طرفداران زیادی دارد، کشورهای زیادی اقدام به کشت دانه های قهوه نمودند. کشورهایی که در کشت دانه های قهوه بسیار موفق عمل کردند، عبارتند از، بزریل، کلمبیا، کوبا، کاستاریکا، هندوراس و بیش از 20 کشور دیگر. از طرفی گیلاس قهوه، مانند اسپرسو انواع مختلفی داشته و در دو گروه عربیکا و روبوستا تقسیم می شوند.

قهوه عربیکا

قهوه عربیکا، از اولین گونه های کشت شده از قهوه است که بیشترین کشت را در جهان دارد. از مهم ترین ویژگی های این قهوه، عطر و طعم فوق العاده، کافئین کمتر نسبت به روبوستا، ترشی به نسبت زیاد است. جالب است بدانید که قهوه عربیکا از گران قیمت ترین قهوه ها در جهان است.

قهوه روبوستا

قهوه روبوستا از دیگر قهوه های مطرح در جهان است که به نسبت عربیکا در ارتفاعات کمتری رشد کرده اما مقاومت بیشتری در برابر آفات دارد. از ویژگی های مهم قهوه روبوستا، تلخی بیشتر، ترشی کمتر، اسیدیته پایین تر و عطر تلخ است.

پس در نتیجه شناخت انواع قهوه اسپرسو خارجی به مصرف کنندگان قهوه کمک می کند تا نسبت به ذائقه خود، بهترین و باکیفیت ترین آن ها را انتخاب کنند.

معروف ترین قهوه اسپرسو

بعد از شناخت انواع قهوه اسپرسو، نوبت به آشنایی با معروف ترین قهوه اسپرسو می رسد. از معروف ترین و بهترین برندهایی که در زمینه تولید اسپرسو فعالیت دارند، عبارتند از:

قهوه Starbucks Espresso:

استارباکس، یکی از تاج داران تولید قهوه اسپرسو است، که باکیفیت ترین و مرغوب ترین قهوه ها را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

قهوه lavazza Super Crema:

برند لاوازا از بهترین برندهای پودر قهوه اسپرسو در جهان و ایران است، که با سابقه 125 ساله، بهترین دانه های قهوه برزیلی را تهیه و در اختیار علاقمندان قهوه قرار می دهد.

قهوه اسپرسو Illy:

ایلی، یکی از نام دارترین قهوه در دنیای اسپرسو است که به دلیل تولید قهوه های کلاسیک در دنیا بسیار طرفدار دارد.

قهوه اسپرسو shokostar:

شوکو استار، از دیگر برندهای فعال در زمینه تولید انواع قهوه اسپرسو است. محصولات شوکواستار تولیدی کشور هند بوده و با تهیه بهترین دانه های قهوه عربیکا از اوگاندا و نیکاراگوئه، محصولات بی نظیری را به جهان عرضه می کند.

جمع بندی

در سالیان اخیر مصرف قهوه اسپرسو به قدری در بین ایرانیان رواج پیدا کرده که شناخت انواع قهوه اسپرسو خارجی خالی از لطف نیست. آشنایی با معروفترین قهوه اسپرسو به مصرف کنندگان و علاقمندان این قهوه، کمک می کند تا نسبت به علاقه و مزاج خود بهترین آن ها را انتخاب کنند.

اما یکی دیگر از چالش هایی که دوستداران قهوه با آن دست و پنجه نرم می کنند، تهیه انواع قهوه اسپرسو خارجی اصل است. باید در پاسخ به این چالش، فروشگاه تخصصی محصولات بهداشتی و خوراکی خارجی مارکتو را معرفی کنیم. این سوپر مارکت آنلاین با فروش اینترنتی مواد غذایی اورجینال و ارسال آن به سراسر کشور، شرایط خرید اینترنتی محصولات خارجی را برای مشتریان خود به ارمغان آورده اند.