جاوا اسکریپت در مرورگر شما غیرفعال است یا پشتیبانی نمی شود.

مزایای مصرف قهوه عربیکا

  • تاریخ نشر : اسفند 8, 1402
  • نویسنده : شعبه آنلاین مارکتو

مصرف قهوه عربیکا

قهوه یک نوشیدنی محبوب و لذیذ است، که از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. در واقع قهوه، یک نوشیدنی با اصالت و ریشه دار است، که در بسیاری از فرهنگ ها از دیرباز نوشیدن آن رواج داشته است. یکی از دانه های قهوه ای که در سراسر جهان شناخته شده و طرفداران خود را دارد، قهوه عربیکا است. جالب است بدانید که بیشتر قهوه های دنیا از دانه های عربیکا یا روبوستا تولید می شوند. اما حتی بین قهوه عربیکا و روبوستا هم تفاوت هایی وجود دارد. از طرفی مصرف قهوه عربیکا دارای مزایا و خواص بی نظیری است که بدون شک آشنایی با آن ها برای کسانی هم که به قهوه علاقه ندارند، جذاب است. پس تا انتهای مطلب همراه فروشگاه اینترنتی محصولات خارجی مارکتو باشید تا با مزایای مصرف قهوه عربیکا و انواع آن آشنا شوید.

قهوه عربیکا چیست؟

عربیکا؛ یک نوع قهوه تهیه شده از دانه های گیاه Coffea arabica است. Coffea arabica، یک گیاه بومی در کشور اتیوپی است که به دلیل رشد مناسب در کشورهایی مانند برزیل و کلمبیا هم کشت می شود. اما در حقیقت چیزی که منجر شده تا بسیاری از کشاورزان دست به کشت دانه های عربیکا بزنند، طعم شیرین و میوه ای عربیکا و اسیدیته بالای آن است. از طرفی میزان کافئین کم، شدت پائین و عطر فوق العاده آن باعث شد تا پایه 70% از 75 نوع قهوه شناخته شده جهان باشد.

طعم عربیکا

حال اگر بخواهیم به صورت جزئی به پردازش طعم قهوه عربیکا اشاره کنیم، باید بگوییم که قهوه عربیکا، مزه ای کمی شیرین با ته مزه شکلات، کارامل و حتی میوه را به همراه دارد. بنا بر صحبت برخی از روست کاران ماهر، بهترین و متنوع ترین مزه های قهوه را می توان از دانه های قهوه عربیکا استخراج کرد. 

مصرف قهوه عربیکا

مزایای مصرف قهوه عربیکا

قهوه عربیکا یکی از صد نوع قهوه موجود در جهان است که مصرف آن خواص بی نظیری را به همراه دارد، از جمله:

  • قهوه عربیکا، در مقایسه با دیگر قهوه ها، کافئین کمتری داشته، که می تواند لحظات آرام بخشی را رقم بزند.
  • کافئین موجود در قهوه عربیکا به افزایش سوخت و ساز و لاغری کمک می کند.
  • آنتی اکسیدان موجود در دانه عربیکا، از بروز بیماری هایی مانند سرطان جلوگیری می کند.
  • دانه های عربیکا در پیشگیری از بیماری های اعصاب مانند آلزایمر، پارکینسون و بیماری های اختلال حافظه، بسیار اثر گذار است.
  • دانه های عربیکا به صورت دم کشیده اگر فاقد شیر و شکر باشند، کالری کمی به نسبت دیگر قهوه ها دارند.
  • نیاسین، ریبوفلاوین، منگنز و پتاسیم از عناصر معدنی موجود در دانه عربیکا است، که به تقویت ناخن و استخوان ها کمک می کند.
  • از آن جایی که قهوه عربیکا از 95% آب تشکیل شده، می تواند رطوبت بدن را به خوبی تامین کند.
  • مصرف قهوه عربیکا قبل از ورزش، به بهبود تاثیرگذاری ورزش کمک می کند.

انواع قهوه عربیکا

اگر چه اصالت قهوه عربیکا به کشور اتیوپی باز می گردد، اما در برخی از کشورها مانند برزیل، کلمبیا و… هم کشت می شود، که همین منجر به ایجاد تنوع در بین قهوه های عربیکا شده است.

از مهم ترین و بهترین قهوه های عربیکای موجود در بازار می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قهوه عربیکای برزیل: قهوه عربیکای برزیلی، دارای طعمی تلخ و آجیلی است، که به واسطه همین طعم توانسته در بین پرمصرف ترین قهوه های دنیا قرار بگیرد.
  • قهوه عربیکای کلمبیا: قهوه عربیکای کلمبیایی، از طعم و رایحه شیرین و ملایمی برخوردار است. این قهوه، محبوب ترین قهوه در سرتاسر جهان است.
  • قهوه عربیکای اتیوپی: قهوه عربیکا اتیوپی، یک قهوه اصیل و زائیده شده از زادگاه خود است، که یک طعم میوه و گل را برای مصرف کننده رقم می زند. در واقع این قهوه، از قدیمی ترین و اصیل ترین قهوه های دنیا است.

جمع بندی

قهوه عربیکا، یک قهوه قدیمی و با ریشه است، که در بین مصرف کنندگان قهوه جهان دارای طرفداران ویژه ای است. اما چیزی که توانسته در کنار طعم قهوه بر میزان مصرف قهوه عربیکا اثر گذار باشد، خواص آن برای سلامتی بدن است. پس این قهوه نه تنها یک نوشیدنی فوق العاده معطر و خاصی است، بلکه می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن هم کمک کند. اما در واقع چیزی که می تواند بر تاثیر قهوه، اثر گذار باشد، خرید آن به صورت اصل است.

سوپر مارکت آنلاین مارکتو، فروشگاه تخصصی محصولات بهداشتی و خوراکی خارجی است، که با تهیه انواع خوراکی خارجی اورجینال اعم از تمامی قهوه های اصیل جهان، شرایط خرید اینترنتی محصولات خارجی را برای مشتریان خود فراهم کرده است.